söndag 3 januari 2010

Just another manic... sunday?

Doing the right thing...

Do the right thing! Shit, jag måste spela in och se samtidigt. Klassiker när det är som bäst?? Jag skall inte säga att jag minns mycket av den, jag har bara sett den en gång och det måste varit när jag gick 6an kanske? Varför jag minns? Jag minns bara. Tekniken är att minnas med vem man pratat med om den , det begränsar det. Alternativt minns man var man såg den, det begränsar även det. Minns man inte det? Tough Luck. Jag minns båda.

Jag kommer inte ihåg vad jag skall skiva, ibland funderar jag på om jag inte skall gå omkring med penna och papper konstant, så att jag slipper överhetta hjärnan med tankar bara för att komma ihåg dem. Gissar att det skulle se ut lite som Eminem i 8-mile. Helt nedklottrad pappersbit. Varje dag.

Jag har stationerat mig i soffan, telefonen på laddning brevid mig, TVn på, datorn i knät och fjärrkontrollerna i närheten. Nu kan jag inte komma på någon anledning att resa mig upp, alls. Så jag gör nog inte det. Inte idag. Mest eftersom mina tappra försök att slippa en lugn hemmakväll gick i stöpet. Doing the best of it?

Morgon med Silas som sällskap, han spinner balsam...

Vaknade vackert kl 07.02 idag, låg och stirrade i taket och gillade läget. Täcket var perfekt varmt, tröttheten fanns kvar men inte så att jag var trött. Mörkret var mörkt, men inte bäcksvart utan behagligt. Katten ligger brevid och spinner när jag vaknar. Men det varar inte länge, kroppen somnar om, vaknar av att det är för varmt, för ljust och trött är jag också. Så trött att jag snoozar i mer än en timme. Sedan gjorde jag inget fram till det nästan var för sent att gå. Dessutom var det kallt ute. Jag är glad att jag kan sova ut imorgon, men kommer jag göra det? Dra ner rullgardin kanske?

Haha. "So you got my back?" "Sure, your back is gotten"

Nej, jag skall handla pizza, tror jag, eller kebab. Enjoy mina katter sålänge. I fönstret...
Ibland undrar jag vad de tänker, typ varje dag...

Varför inte testa en ny pizza, ones in a while. Capri it is.

Jag såg en snöflinga igår, en ensam sådan. Det är ju inte så att jag aldrig gjort det. Men ibland så får det mig att tänka, och då menar jag framför allt när man ser dem i singularis. Tänk vilken väg de tar för att landa precis på den plats som jag befinner mig på. Samma tankar kan ibland vandra i huvudet när jag lägger pengar i kassan. Nej, jag kollar film istället för att skriva. Men fortsätter nog senare.

F-fpn

Inga kommentarer: