fredag 1 januari 2010

3de inlägget första dagen på året, rekord?

Vacker vacker låt, nu citerad på min vägg...

När jag som är född 50 dagar in på året firar nyår så vet jag att det är 50 dagar kvar. Logiskt va? Skall man ha panik för det? Skall man tro att det gör någon skillnad? Blir man inte en dag äldre varje dag? Visst låter jag lite bitter?

Jag fyller år på en fredag dessutom och har gett med mig, jag firar väl inte ensam då, jag skall bara skaffa ledigt.

Jag trodde att jag skaffat Photoshop, men det funkade inte alls, jag saknar det något enormt. Har ju haft det i alla år typ. Men icke längre. Inte sedan ett välriktat slag krossade hårddisken. Så typiskt mig.

Jag var duktig igår, efter att i 2 år snart ha haft ett eluttag som jag inte vågat använda så tänkte jag att jag skulle byta ut det, det blev lite mer komplicerat än vad jag trodde, mest eftersom jag hoppats på att slippa skruva ut proppen och släcka ner hela vardagsrummet, men det var iaf precis vad jag fick göra. Så, med ficklampa i munnen och skruvmejsel i handen skred jag till verket och lyckades finfint.


Gissar spontant att tapeten inte är från igår...


Det var lite så läskigt när det lät från eluttaget, så att inte byta ut det var som inte aktuellt. El och vatten, nej, det gillar jag inte. Tur att jag kan sådant, hur? Jag testade mig fram från dag 1. Nej, det är inte så att jag lämnade det som på bilden, men hur ett eluttag ser ut det fattar väl vem som helst eller? Tapeten i fokus.


Dessutom har jag en vägghängd kamin, jag är bäst!

Jag skrev som sagt ett inlägg här för någon dag sedan, med mobilen mitt i natten när jag inte kunde sova. Jag tänkte på det, jag kan lika gärna lägga ut den. Frank fix. 10-01-01 låter som sagt som ett binärt tal, och 37 blir det om det skulle vara det. För den som bryr sig.

Jag vet inte vad det är med mig, jag får inte ut tankarna på tangentbordet. Kanske för att jag försöker? Skall kanske göras spontant? Nu är det inte många timmar kvar av årets första dag. Årets andra spenderar jag på jobbet, sedan vet jag inte, tips välkomnas. Lite inne på att inte sitta hemma hela kvällen, det är det som är det jobbiga med att sluta så tidig på helger. Vissa har det svårt. Andra förstorar bara sina problem. Jag är bäst också, har jag sagt det någon gång?

F-fpn

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev ju skitsnyggt med texten i köket! /Josefinesson

Frank sa...

Thanks J! Jag har några likadana över om du vill ha :-)