fredag 1 januari 2010

2010 fortfarande

Så lämnade man vackert 00-talet. Känns helt ok att vakna i mitt 3de självupplevda decennium. 00-talet var annars bara jobbigt att säga, så jag kommer inte använda mig av den frasen när jag pratar med småbarn som gubbe. Därför som jag hela tiden trilskas med att minnas alla årtal?

Shit vad mycket gjort det har blivit under de senaste åren, de senaste 10 för att vara exakt. Att fira millennium var ingen höjdare, men jag överlevde.

Satt en dag på bussen och funderade på om jag kunde återberätta alla nyårsfirande de senaste 10 åren, det kan jag, nästan. Vad gjorde jag när klockan slog 00 för 2003? Ingen aning faktiskt. 5 nyår har det blivit i Göteborg, shit vad tiden går!

Det var fel Scatman igår, fel. Annars hade jag rappat, det hade jag ju lovat.

Jag lyssnar på Michael Jackson, asbra. Tänk att han har gjort alla de där låtarna, alla minst lika stora som en one hit wonder! Man in the mirror ligger högt på min lista just nu. Jag är lite inne på att lära mig lite Michaelmoves. Kanske en annan dag, som det mesta annat.

Det vankas kaffe nu, det kanske piggar upp? Nespresso är slut. Jag är ledsen över det.

F-fpn

Inga kommentarer: