måndag 11 januari 2010

inga bilder, bara text

När jag har kommit på vad jag skall göra när jag kommer hem så gör jag det aldrig. Varför är det så?

Visserligen kan det vara så att jag aldrig planerar att titta på tv, spela spel eller surfa på det beroendeframkallande nätet. Hade jag planerat det så hade jag alltid gjort som jag planerat. Nu planerar jag istället att städa, diska, eller något liknande, i mitt hem som aldrig blir klart. Och blir det klart så stökar jag ner det på ett par dagar. Ekorrhjul?

Jag har kommit på förklaringen till ordspråket om vargen i min hjärna. Jag har alltid haft den där inne i hjärnan men bara svårt att formulera den. Som med det mesta andra.

Min trupp av städare är icke samlad. Dammsugaren Rolfy har till och med sladden liggandes på golvet.

Ytterligare en sållas till skaran av folk som tycker att jag rabblar i gåtor. Målet, att få dem att kunna bilda en ring runt jorden om de lägger sig ner kvarstår.

Inga kommentarer: