torsdag 14 januari 2010

Blues


När man är ledig så har dagen en förmåga att vara en seg dag. Inte på något sätt en dålig dag, men mer så att jag är värdelös på att göra saker. Framför allt om det är så att jag faktiskt skall göra något. Då sitter jag mer och väntar tills dess. Rastlösheten lyser med sin frånvaro. Blir inte bättre.


Sitter och lyssnar på Blues skiva "Samhällstjänst". En favorit från förr, slog på den en dag (nej, jag har inte kvar den, spotify) och kunde minsann varenda låt och all text. Fascinerande. Mycket.

Jag har gjort ett armband av dynga jag har hittat liggandes. Perfekt, någonstans är ihop-plock så mycket snyggare än det utarbetade och planerade.

Jag har inga ord i mig. Jag skall se om jag kan steloperera mitt knä så att det klarar en runda med badminton. Idag skall jag vinna, det skall jag. Ska!

1 kommentar:

L sa...

Hur gick det? Vann du? Steloperera knät? Är det sånt man måste göra när man blir sådär...gammal?