söndag 16 mars 2008

Jag tänker inte så...

Vänder mig lite i sängen, funderar på om jag har slagit av alarmet och kroppen gör sig redo för det stressiga som det skulle medföra. Ilskan över det ständigt skinande solljuset hade medfört att rullgardinen nerdragen och rummet var nog mörkare än det varit på länge.

Somnade inte alls i tid, kollade på klockan vid 2 sista gången, men efter det så vred jag på mig ett bra tag till. Körde "kolla upp i taket"-taktiken, tråkigt bara att mitt tak är så vitt och i längden också ganska trist. Vet att jag tänkte att jag borde ha ätit något innan jag la mig, men nej, var tvungen att göra det extra svårt. Så jag tog ett tuggummi istället. Melon flavoured! Tyvärr varken mättande eller speciellt bra om man skall sova. Man stör sig på allt tuggande.

När jag på bästa negativa manér öppnade mina bruna/gröna/blandning av de nämnda och tänke, med en påhittad inställning -Jaha, så var den här dagen förstörd. Tror att jag skrattade lite åt min kommentar, har en förmåga att göra det. Men varför var det så mörkt? Efter lite hjärnbryderi så kom jag ju på att jag dragit ner den där rullgardinen och mitt slöa sätt hade tydligen slagit in och låtit den vara i utsläppt läge. Och hungrig det var jag allt fortfarande. Snabb kik på klockan och den visar sig vara... vänta lite nu, den visar sig vara 05.58. Vad skall det förställa? Inte ens de tappraste somna-om-försök resulterade i något annat än att jag tillslut fick kapitulera och nu är jag vaken. Inte ens trött. Och det mina vänner är en dålig sak...

Nästan som om man var i Kiruna

Väl uppe och pigg så har jag märkt att gårdagens vackra väder inte alls har hållit i sig och jag fattar faktiskt inte hur det har kunnat komma snö på de få timmarna som jag sov. Visserligen skall jag vara ärlig och säga att jag inte har så övergripande koll på det som händer och sker utanför. Det hade faktiskt kunnat vara en istid ute när jag la mig. Observant endast i andra ämnen...

Jag funderar lite på hur jag skall göra nu, försöka lägga mig igen. Eller om jag skall hämta ett täcke och lägga mig i soffan. Kan ju som inte vara vaken, hallå, klockan ringer om 4 timmar.

Jag är ingen soldat... shiet!


1 kommentar:

Anonym sa...

Spara sömnen till i kväll ;-)

Du blev nog pigg för att du sprang igår. Träna lite till så kanske du vinner över mig i maj :-) Eller rättare - bara du tar dig i mål så vinner du över mig. Garanterat!