söndag 16 mars 2008

Antingen 2 veckor efter påsk, eller om 3 veckor...

Fel och inte skvalpa med mjölken!
Det finns folk som försöker att sova...

Jaha, vad skall man tycka om schlagern då? Vann rätt låt?.. Perelli alltså... hmm, tja.. mitt ogillande gentemot henne till trots så får jag väl säga ja. Rätt roligt iaf, bra låtar generellt.
Dagen började lite seegt och eftertänksamt lite väl hurtigt. När hjärnan var tvungen att rensas så slog det mig... jag springer bort det.
Om man vill så kan man ju dividera hurvida det jag gjorde kan kallas springa, men ett ben före det andra varannan vänster är iaf enligt mig något som kan liknas vid just löpning. Då det är ungefär 6 år sedan jag sprang en längre sträcka senast så sa kroppen ifrån ganska direkt. Men efter ett tag så mellanlandade jag på en hög punkt som jag gillade, dit skall jag igen! Andades ett par andetag för att överleva och satte sedan fart hem. Rätt svårt att prata i telefon när man inte kan andas faktiskt.. men hey... ingen är perfekt!
Det bästa med att springa långt bort är att det är lika långt tillbaka, bättre motivation då.

Jag vet inte var jag va, men någon sorts stenbyggnad var det där...

Sprang in på Konsum för att handla smågrejjer, och givetvis så glömde jag använda mitt pantkvitto. Dåligt Frank, illa...

Hem för rekreation och eftertanke. Tror att jag fick rätsida på det.. aaa, hoppas... duschade och fixade mig iordning. Tog en bild på mig själv i sann ego-anda.


Nåväl. Schlager i sista sekunden, Tacos med en touch of vitlök och en hel del skratt. Givetvis var det ingen som tyckte precis som den andra vad gäller kvalitet på låtar under programmets gång. Men vi avstyrde bråk på ett bra sätt! Favoriten att vinna gjorde just det och de andra låtarna fick iaf någon form av poäng och alla var glada!

Tänk att Maia spelade The Arks vinnarlåt från förra året!

Funderar på att införskaffa en maskin som textar allt jag säger, även om man i vissa fall kan anse att de man tror att jag har sagt inte faller inom rimlighetens gränser. Ett gammalt exempel på det från 1997 kanske:
varför skulle jag föreslå att vi skulle dricka bensin Björn!?

Gamla låtar som slog nostalgivolter i huvudet, givetvis kan vinet ha haft något med det att göra. Men hur många kan stoltsera med att kunna "rapp-delarna" i Love is all around med DJ Bobo? De som nu kan det bör väl kanske inte stoltsera med det i den grad jag gör, det kan jag kanske hålla med om.
Så är det lite underligt att det ibland kan vara så lätt att prata att man nästan inte fattar det själv..
Funderar lite på om jag skall fixa hem TKO med Bubbles, hur kan man inte komma ihåg va de hette, och nu kommer jag att få höra det hela livet! Jävla Mike!
Blev iaf rätt så sent! Men är det inte då det är som roligast!?
Somna och vakna och en ny dag gryr... en dag med sommar-toner! Mer om det en annan gång, eller imorgon.

Nu är det någon sorts musikgrej från Kiruna kyrka, något sameinspirerat verkar det vara, men jag slölyssnar hellre på Eva Cassidy - Fields of gold! Åh så bra!!!
Så har jag överlevt denna dagen med! thankyou!

Inga kommentarer: