måndag 17 mars 2008

Verkligen en dag i vinterns tecken...

Ja, man kan verkligen säga att den här dagen inte varit lik någon annan... shit! Vem skulle gissa på snö? Speciellt när dagen såg ut som den gjorde igår. Helt sjukt fin!
När jag vandrade hem igår så tog jag i förbifarten en bild på en bärjningsbil, för framtida photoshop-lekar, mer om det en annan gång, och på samma plats ca. 24 timmar senare. Skillnaden är slående... Kul att de är på den fina dagen som bärjningsbilen måste rycka ut.

Jag fick göra vinterns första (och sista) snöboll!!! Inte illa.. jag måste faktiskt säga att jag inte hade något alls emot att vara ute i snöyran, som f.d. Kirunabo så var det ju som en vanlig vardag som man inte fått uppleva på evigheter, barnet i mig kom ut och hoppsade fram i snön. Gjorde jongleringsbollar av den vita varianten på regn och jonglerade lite, skrattade och sjöng med i Bob Marleys Buffalo Soldier tror jag att det var. Det var nästan så att jag var tvungen att hålla i mig själv för att jag inte skulle lägga mig och göra snöänglar...

Någon som förresten vet var man slänger en soptunna?



Hur kan en butik av Elgigantens storlek (ja, det var en tanke bakom att formulera mig så, gigant och storlek.. jaja...) ha stängt en dag. Bidde ingen micro till Kickster. Man är ändå rätt bortskämd, när man tycker att det är långt till Siba alltså. Det är ju som gångavstånd, men bekvämhet är farligt!

Det är så att ens hjärta smälter och ögonen tåras...
You can tell the sun in his jealous sky
When we walked in fields of gold


Dagar passerar, dagar i ur och skur. Dagar som idag och dagar som igår.
Vackra dagar är synonymt med tur och dagar likt den idag gör en svår.
Sten efter sten blir en mur och bakom den vet inte ens jag vad som pågår.


Inga kommentarer: