torsdag 27 mars 2008

white men can´t jump

Tänk vad fort en dag går, sju snabba dagar bildar en snabbt avslutad vecka.. och så håller det på här i livet. Skall man få panik och göra vad man kan för att lyckas innan de snabba dagarna inte längre är något som man själv är en del av? Måste man det? Men tänk om man inte vill och tänk om det faktiskt är så att det inte är den med mest prylar som vinner när man dör.. shit isåfall är jag den största förloraren av alla.

Jag vet inte vad men det känns inte som om det är jag som skriver detta, som att texten jobbas fram med hjälpa av fingertopparna. Som om de var i direktlänk med hjärnan eller något. En underlig känsla av att läsa sin egen text när den knackas fram, utan att ha en aning om vad som kommer näst! Som tur är så har jag iaf vett nog att själv agera filter och radera den text som inte riktigt passar sig. Tur är väl det!

Vild tanke börjar arta sig, jag får se.. och dessutom verkar jag få veta mer och mer utan att få något svar, rätt underligt! Tävlingsmänniskan i mig vill inte ge upp och den patetiska delen av mig vägrar.

Snart är det dags att ställa fram kockan ett snäpp, så att dagen gör att vi kommer mer i fas vad gäller säsongen. Jag vet inte vad som är bäst, att ställa tillbaka klockan när man jobbar och får sova en timme till eller att ställa fram den en ledig dag. Jag menar, så man kan tillgodoräkna sig lite mera sömn! Haha.. idag sov jag till 2! eller något liknande. Men jag måste erkänna att jag sällan reflekterar över det där med klockan utan försöker se till det positiva i att sommartid faktiskt brukar innebära sommar.. Givetvis har man nog fel iår då! Shit, det var som att gå till jobbet på den gamla goda tiden, när det innebar att plumsa i snö, halka ner för backar och söka bästa väg där det var grusat!

Nåväl, nu börjar denna dagen lida mot sitt slut. Jag har ännu inte kommit på något bra knep på hur man tar vara på dagen, och klockans lilla visare har passerat två streck sedan jag satte mig i soffan för att slösurfa lite. Tänk om jag iaf inte hade något att ta tag i.. för det har jag verkligen! Känns som en miljon saker!
Kanske skall tänka lite innan jag somnar, lite less nu!
men men..
Encantado!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilda tankar ska tas på allvar! Kram!