söndag 2 mars 2008

Med en katt i famnen, blackout i hjärnan och skrivkramp i fingrarna...

...hjälper ju inte när man skall skriva något..
Men är det så, måste man alltid skriva något och måste detta vara något intressant?
Kanske är det så att det är pressande att skriva blogg, för när man inte skrivit på ett tag så vill man som inte skriva något litet, utan väntar hellre på "en bättre historia" att berätta.
Kanske som att ringa och säga upp ett abonemang när man fortfarande har någon räkning obetald..? Ähh, bara en udda jämförelse..

Undra om denna blogg har en stavningskontroll? Jag är annars en sådan som skulle behöva det, och med det menar jag inte att jag har dyskelsi eller så, i alla fall inte grovt drabbad av det...
Men eftersom jag gillar att uttrycka mig, och gärna på mitt eget sätt så blir det ofta så att jag använder ord som är roliga, OBS!! med det menar jag inte svåra eller ord som får en att låta intelligent. Utan mer ord som iaf är roliga när man säger dem i sammanhang.. Äh, inte ens jag fattar... och inget sådant ord kommer jag på heller...

Tar en liten paus för att kolla om inte tvättstugan e ledig idag..

Nje, det gjorde jag inte.. alltså, jag kollade inte, så det kan rent tekniskt vara så att den är ledig..
Började att städa undran lite.. dålig på att göra det på rutin, så att det blir ofta ganska stökigt här, vilken inte är bra alls.. Inte för att jag själv bryr mig nämnvärt, men de e lite trist =)
Som jämförelse så kan man ju se hur mycket disk de i diskstället.. jämför det med antalet ölflaskor, och då har jag också diskat allt som jag har använt...



Kiruna skall flyttas! Någon som inte hört det? Det är nämnligen det första som folk tar upp med mig när jag berättar att jag råkar komma från den lilla staden i norr.
För att förtydliga så vet jag inte ens om de kommer att hända, framförallt så kommer man bara lyfta staden och flytta på den.. Men varför skriver jag detta? Vet jag någonting om ämnet i fråga? Nja, säkert inte.. Dock vet jag varför delar av staden riskerar att rasa... och det beror inte på att gruvan går under staden, utan det beror på följande, som bilden visar...




Alltså är det sprickor som sprids som ringar på vatten, och ju längre ner man borrar ju längre från gruvan spricker det...

Så, nu har jag suttit här länge och skrivit om inget.. varför... e det för att jag inte skall få panik sedan när jag inte skrivit på länge??

Ähh... No country for old men var det ja..

Cowabunga!

Inga kommentarer: