söndag 23 mars 2008

vadå sömn...

jaha, så är man där igen. Sömn, vad är det? Ligger i sängen och kikar ut på den kirunainspirerade vy som skymtar utanför. Katten Silas har tagit plats mitt på täcket och gör det inte direkt enkelt att ligga avslappnat. I det stora hela en helt ok, och ganska mysig stund. Men är Klarvaken. Why? Kom hem från jobbet strax efter 6. Slängde ett öga på datorn och funderade på om jag skulle göra något kul/nyttigt/vettigt. Det fanns ju timmar kvar på dygnet! För övrigt en bra grej de gånger man jobbar helg, dagen är inte slut när man är hemma. Pang sa det bara sa kom tröttheten med kraften av en knockout! La mig ner, fullt medveten om att jag skulle somna. Trött som en död! Mycket riktigt. Med en katt sovandes på bröstet slumrade jag in. Paid a visit to mr. John Blund. När vaknade jag då? Jo... 22, kanske därför jag har svårt att sova nu? Får titta upp i taket ett tag till... Skriver inlägget med telefonen, verkar fungera bra, wlan och grejer, vet bara inte hur man lägger in bilder. Och eftersom det inte finns någon enter-knapp blir texten dessutom i ett. Smile-gubbar som jag annars slänger mig friskt med blir jobbigare att göra, en helt igenom bra sak! Imorgon då? Tja, eller idag blir det ju. Ska jobba. Ev handla sladd till min lampa så vitrinskåpet får sin upplysta touch. Annars vet jag ej, kanske sova bort en dag till, och på köpet sabba ännu en natt? Nattliga, och något bittra, hälsningar. Woho!

Inga kommentarer: