onsdag 5 mars 2008

Mycket att skriva, säkert glömt det mesta :-(

Jaha, då var vi hör igen.. har skrivkrampen släppt, har hjärnan fått syre nog, har tankarna ramlat på plats.. nja.. varken eller.. men kan vissa, som jag precis sett på aftonbladets web-tv, spela basket med en arm och göra det bra så kan väl jag knappra lite text med hjälp av tangentbordet..
eller som spelarens coach sa:

Its not what happends, its how you handle it..

Så vem e jag att klaga på lite skrivkramp =)

Nåja, vad har jag lyckats göra då, en hel massa faktiskt..
Dels har jag varit vettig nog att inte leva på jobbet... gått hem när jag slutat, och för vissa så låter det som en ganska självklar sak, men det är hur som helst en ganska, eller har iaf varit en ovanlig sak.

I Måndags fick jag ett sms av Jimmie, som jobbar som 2e styrman på en båt... fraktar div. grejjer... ibland styr han båten längs Göta Älv, och av en slump så är det där som mitt jobb ligger..

Hmm, detta kan ju bli en lång historia! Men men.. förra gången jag var på jobbet samtidigt som han passerade sprang jag ut och vinkade lite lätt när han guppade förbi.. Det skulle jag ju inte ha gjort.. för vips, så var både jag och kusin Jimmie förvandlade från hårt arbetande män som råkar vara kusiner till att vara två gulliga kusiner... hmm..
Kanske var det därför som fick svaret Ähh, behövs inte (ganska manligt formulerat av Jimmie, det måste jag ge honom) när jag svarade hans sms med frågan om jag skulle Vinka till honom igen =)

Givetvis lydde jag inte, som den äldre av oss får jag faktiskt göra som jag själv vill.

Sprang snabbt och smidigt (hur annars?) genom lite buskage och ut på en liten variant av en pir...

Och det var faktiskt fin dag och en väldigt fin plats..
Passade även på att ta en bild på mig i solen.. innan besöket av kusin.. =)


Hyffsat fin dag va..?! knappt så att man kunde hålla ögonen öppna =) Helt plötsligt ser jag något som rör sig längre upp... i höjd med IKEA.. en grön liten sak... vad kan det vara..?


Tyvärr så syns inte Kusin Jimmie på bilderna.. men däramot syntes jag nog i han kikare.. jag hade inte samma utrustning kanske. =)

Nåja.. skriver jag mer i detta inlägget tar det ju hela sidan...
jag får fortsätta snart igen..
Woho!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Världen finaste båt :)