tisdag 24 februari 2009

gammeligammal

Med hjärtat i halsgropen följer jag fotboll på TV Eftersom Lyon elakt nog leder mot Mitt Barcelona så sitter jag inte direkt och är överlycklig. Även om katten värmer bra i knät.

Dagarna är inte på något sätt lika bra som de dagar man har när man har semester. Men med tanke på att det är 52 veckor på ett år och ens veckor bara uppgår till 4 (om man som jag alltid väljer att spara en, vad jag nu skall med den till) så är det bara att vänja sig. 

Bristen på text sedan den 14de, alltså 10 dagar sedan, kan jag inte förklara. Utan jag nöjer mig med att uppmärksamma att så är fallet. Varken mer eller mindre. Men jag har under dessa 10 dagar lyckats bli 1 år äldre. XXVII i romerska siffror 00011011 om man skulle nämna det i binära tal. Ett tal som har 4 delare som har en summa av 40. Primfaktorn är 3 upphöjt till 3. Men på normalt språk säger man 27.  27 år gammal, med betoning på gammal. Men att jag är gammal, det har jag tyckt sedan jag gick ut 9an. Därför tar jag inte mycket notis om min egen åsikt i ämnet och höjer den inte till skyarna på något sätt..


åh, det var ju meningen att jag skulle vara där..

Nej, det blidde inget, inget alls faktiskt. Att ta det med en klackspark skulle vara en enorm överdrift, jag la nämligen inte ner någon som helst energi på att få det att gå heller. När det sedan i slutändan visst visade sig att det skulle kunna gå vägen så blev det samtidigt för komplicerat, för omständigt för alla inblandade och framförallt för dyrt. Men för att förekomma alla andra så menar jag också på att det är ett fiasko signerat Frank. Värdelöst tecken på klenhet... äh, nästa år då jävlar. Tyvärr kan man inte handla biljett till loppet 2010 innan loppet 2009 har startat :-)

Nu har andra halvlek börjat, fortfarande 1-0 till "fel" lag. Dessutom har jag struntat i att laga mat, mat som jag inte ens har. Jag får gå undan lite och trolla med knäna.

Mums, det blev ju gott.. Pasta med, tja, vad det nu är. räkor mm. 
Nu har det vänt, magen får sin del, Barcelona har gjort ett mål och utjämnat till 1-1... Ibland överaskar jag mig själv.

Blir nog inga smarta kommentarer skrivna nu, jag får återkomma om jag kommer på något. Bara 10 minuter kvar av matchen, sedan Oscarsgalan i repris eller repris på Oprah med barn som överlevt mot alla odds. Röda ögon måhända?? :-) 

TJOHO!!

Inga kommentarer: