måndag 9 februari 2009

I'm batman

Jag kommer ihåg första gången jag såg den. Calle hade fått den i födelsedagspresent. Aningen sen till kalaset vandrade jag upp för trappan till ovanvåningen där de övriga redan börjat kolla. Jag pratar om en film. Jag pratar om Batman. Den första filmen vill säga. Innan filmerna om Batman svärtats ner och innan de fått tillbaka sitt rätta rykte i och med Batman Begins. 

"Have you ever danced with the Devil by the pale moon light?"

Nu går den på TV, men jag minns fortfarande hur filmfodralet såg ut. Svart med batmans klassiska logga. Bra är den fortfarande. Men som med mycket annat så ser man hur länge sedan det var den gjordes. Hur långt tekniken har kommit. Men frågan är om inte det bara gör den bättre?? Tja, jag vet inte. Jag skall väl passa på att packa lite, och sedan kanske äta.. eller i omvänd ordning. Jag får se :-)



2 kommentarer:

Anonym sa...

gilmeh arb tlla rä ud aj

Frank sa...

Ja, klart att jag är. Det är min grej..