måndag 2 februari 2009

En sångare med namn taget av ett träd.

it's. oh. so quiet
.... Shhh
it'a oh. so still
.... Shhh.

Med Björks låt strömmande från, på den nyvalda kanalen VH1, TVn.
Gammal klassiker som definitivt inte går av för hackor. Dessutom dyker massa minnen upp, inga som direkt associeras med just låten i sig, utan det har väl att göra med att den är från den gamla goda tiden. Den gamla goda tiden uppe i den obefolkade delen av landet då tuggummi hette Toy, då tuggummi var synonymt med Shock, Jenka, Dance och Cola och då man sparade de 50-öringar man hade, just för att kunna köpa dessa... Eller var det så att associationerna mer spelar på tiden då MTV var något nytt och som gick jämt? Typ -95 eller så. 

Någon annan som kommer ihåg den första låt de någonsin sett på MTV?? Det gör, föga förvånande, jag. Coolio - Gangsta's Paradise var det. Dessutom slog jag på mitt i refrängen, gissa om jag var såld? Shit...

Jag har ställt en bok i min framtida "svävande fyrkantiga hyllors vägg". Det är förrutom hyllorna i sig den enda dekoration som finns i dagsläget. Äran tillföll Mr Tim Burton:


Vansinnigt bra.. totalt, enormt och komplett underbart stycke underlig poesi. Citerar säkert en dag. Pure genius!

Min tanke med inledningen var att den skulle spela lite på denna lilla sida, och jag hade tänkt göra texten lika passé som låten är i verkligheten... fattar ni? 
Åter till laxgryta med pasta - ätandet! 

Hyllor skall också upp.. 

Inga kommentarer: