onsdag 11 februari 2009

tidigt på tåg...


Nu är klockan snart 2, sitter och klinkar lite på tangentbordet, bra mycket piggare än jag var innan. Jag skrev lite på tåget innan jag hoppade av. När jag inte hade internet:

Jaha, så har man avverkat en film. Det är det minst underliga denna dag. Dagen har nämligen knappt börjat. Istället för en associal tågresa så blev det motsatsen. Dividerade mängder av ämnen under gårdagen med mina kupékamrater. Nåja, alla utom 2, som underligt nog valde att spendera varenda minut möjligt i resturangvagnen. Inte för att vi andra var främmande för den, men ändå. Att sedan välja bort sin liggvagnsplats mot att sitta hela natten i en stol. Nej, det övergår mitt förstånd. Men men, det är det ju annat som gör med. 

Efter att ha dividerat ämne efter ämne så var det dags att sova. Inte ens trött, vilket bara kan förklaras av dygnsrytmen, la jag mig. Det var ju just detta som jag skulle undvika när jag planenligt vaknat tidigt samma morgon efter bara någon timmes sömn. Mitt i allt så verkade det som om alla somnat och jag var inte sen in i samma stadie. Vad kan klockan varit? Halv 2? Tanken var ju att jag skulle somna tidigt. Det var ju därför som jag kämpat på X2000 mellan GBG-STHLM för att inte somna, just för att jag skulle kunna somna tidigt...

Vaknar plötsligt och är lite fundersam varför. Jag vet att telefonen låter i samband med detta, att den låter som den gör när batteriet tar slut. Sådant tycker jag är jobbigt. Kan ju inte kolla vad klockan var eller så, törstig var jag dessutom. Efter att bara ha druckit en kaffe och 2 öl toppat med en ölkorv så ville jag tydligen ha vatten. Jag hör att någon pratar lite tyst utanför kupén och vandrar efter några minuter ut för att dels fixa vatten, och dels kolla vad klockan är. 

HALV 5!!!! Jag ramlar nästan baklänges av förvåning.. Underligt. Efter att ha jagat fatt i 2 dl. tåg-vatten så märker jag också att jag är på tok för pigg för att lägga mig. Smyger då in i kupén för att få med mig datorn och har sedan dess kollat på film i en tom sektion av en sittvagn. 

Så, vad kan det ha blivit... 6 timmars sömn på 2 dygn, nej, detta är inte godkänt. 

Nu är de nog inte länge kvar tills vi är framme. Står i Boden. Kirunatåget står precis brevid. Underligt det känns att inte hoppa på det. Men nu är det kanske dags att packa ihop grejerna och se så min vagn inte kopplats bort. Tjao..

Ganska precis så skrev jag här på morgonen när sömnen bara inte ville infinna sig. 
Utanför är det nu snö, kallt och fint. Men jag stannar nog inne ett tag till och vilar lite. Samtidigt som jag föjler upp lite trådar efter diskutioner i kupén igår.  Bilden högst upp är från imorse framför datorn.. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

amatör