torsdag 5 februari 2009

i know..

Mr Elvis sjunger på VH1. I egenskap av mest klassisk legend.. Tja, eller hur man nu skall uttrycka det. Nåväl. Underbar resa i musikens godbitar. 

Som en dag när jag på morgonen somnat på soffan (efter att ha vaknat halv 6 helt oförklarligt). Med radio i öronen vaknade jag.

Dagarna innan hade väl dämpat min entusiasm för vardagen och jag var seg i kroppen efter brist på sömn, antar jag...

Men när jag vaknade med Louis Armstrongs underbara skapelse "What a wonderful world", helt utan att kunna uppleva det som han anser gör världen till den underbara plats den är, så slår det mig.. Jo, det är underbart att vara jag, det är underbart att vara jag i den värld jag lever i. Det gäller bara att hitta det. Det underbara finns där, kanske under några lager, kanske något dolt och lite undanskymt. Men det finns. 

So grab a shovel and dig. Go for it!

Haha, engelska. Varför låter det bättre med det ibland. Och varför har vissa engelska ord bara försvenskats och accepterats som detta. Jag skall save:a eller load:a ett spel... underligt. 
Nej, det var bara en tanke..




Inga kommentarer: