onsdag 4 februari 2009

kort sagt

Jag har inte ens reflekterat på att det är februari nu.. Underligt. En månad som inte har lika många dagar som alla andra, en månad som satsar på kvalité, inte kvantitet. Dessutom innehåller månaden med stort F (syftar bara på att den börjar med den bokstaven). 

Februari innehåller dessutom en dag som, näst Jul, Nyår och Midsommar plus ev. 4de November är den bästa. Kanske två dagar i denna månad som slår sig in på topplistan av dagar.. Ena dagen kan vi tacka Sankt Valentin för. Den andra, och också den dag som jag själv skyndade mig för att få uppleva som min allra första, infaller ganska precis i början av månadens sista tredjedel. 

Äh den kommer och adderar en siffra på min ålder.. BIGthree-oh minus 3..

Nej.. göra lite nytta och mata sigsjälv..


2 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Sankt Valentin??? Vad har han med min födelsedag att göra???

Frank sa...

Oj, nu står jag svarslös.. Ironi när den är som bäst..