lördag 4 juli 2009

varmt ute


En sommar för länge, länge sedan så la jag mig i en solvagn på en altan med tillhörande pool. Många timmar senare hade jag en illröd färg på hela, och då menar jag HELA, kroppen. Jag gissar att det var sommaren 2001, men jag är inte helt säker. Säker är jag dock på att man dagarna efteråt kunde dra av skinn från mina axlar och att när jag badade så blev det bubblor av vatten under desamma.

Dessutom var det en blöt kväll på krogen som vankades och sömn i en typ friggebod, som givetvis blev så varm att den närmast kunde likna en bastu under en bastutävling i norra Finland...

Nå, varför denna liknelse kan man undra. För att nu sitter jag här igen, med en rödaktig färg på kroppen, om man bortser från midjan till knäna. Jag har, precis som CK sa det en gång, gjort en "mission RÖD". Jag har återigen insett att vatten inte hjälper som solskyddsfaktor och nu svider det på mig.. RÄKAN, det är jag.

***

Jag minns att jag en gång såg en tecknad historia, det handlade om en hockeyliga som möss spelade i. De elaka i filmen kidnappar dock den ena av lagets bästa spelare, den andra jagar finner denna då matchen redan börjat. Då har dock de elaka, vilka det nu var, redan tagit ledningen. Som målvakt har den en vägg som kan fällas upp och eftersom domaren är en mullvad så ser han inget. Men mitt i allt så dyker de bästa spelarna upp igen, domaren hittar elsladden till muren och drar ut denna, utan att veta vad det faktiskt är. Matchen vinns av de snälla mössen. The End.. men va heter den egentligen?

***

Just nu sitter jag och kollar på matchen mellan Real Madrid och Barcelona, en match som i efterhand kallats El UTclassico. Roligt namn som givetvis grundar sig i att Barcelona vann med hela 6-2 och att matchen kallas El Classico. Fotbollsnörd eller? :-)

***

Lite irriterande att jag åkte inlines senast när jag skrev förra inlägget. Jag borde träna oftare!
Men nu skall jag oavsett laga något att äta, samtidigt som jag lagar lunch till imorgon. Duktig jag.

Ses..

F-fpn


Inga kommentarer: