onsdag 8 juli 2009

Trött såhär mitt på dagen..


Oj, jag verkar ha somnat i soffan. Kan iofs inte säga att det inte var min tanke... Hade till och med en handuk som täcke. Telefonen plingade till och så var jag vips vaken. Om inte helt vid mina sinnens fulla bruk.

Nu rivstartade jag mitt vakna tillstånd med att ta bort disk från soffbordet, sedan sansade jag mig och fann mig själv igen och insåg att, sådan är ju inte jag. Så jag slutade igen. Nu knappar jag här medans jag väntar på mat, tränar på kyckling, får se hur det blir.

Miss MarpleTV, eftersom jag haft en Agatha-besatt vän i uppväxtåren så vet jag en del om både Jane och Hercule. Fantastiska deckare. Och just serierna och filmerna med Hercule Piorot är alla favoriter. Det är väl något med den logik och tankeverksamhet, tillsammans med överraskningen som gör det hela. Fantastiskt..

Han har ofta användning för sina små grå..

Min hud har börjat släppa oturligt nog, kan ha att göra med att jag bränt mig förra veckan. Jävla hud, klent!

Maten var för övrigt helt ok, men det tycker jag ju om all mat. Jag undrar om jag saknar finkänsligheten att ogilla viss mat, samt finkänsligheten att på riktigt njuta av god mat? Men nja, jag vet inte, jag har allt för mig att jag ätit mat som är värd sin vikt i guld (kan man bedöma mat så?). Men kycklingen var iaf god, hade bara behövt lite mera krydda på den...

Oj, klockan verkar ha blivit hela 22.00, det är ju mycket!!

Efter lite inlinesåkande så åkte jag upp till Skansen Lejonet, tänk vad många år som jag funderat på hur man tar sig dit.. och det var inte ens svårt. En fin utsikt var det med, det ligger lite avsides. Precis vid alla tågen som passerar. Jag kunde inte bestämma mig om det var jobbigt med alla tåg-läten, eller om det var skönt att få höra tåg igen. Bodde flera år vid tågstationen i Kiruna...

Jag har någon bild på det, men jag orkar inte lägga in den..

Nu har klockan blivit hela halv 11. Jag måste fixa, jag vet inte med vad. Men något är det säkert!

Frank is sheep..

F-fpn

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hör inte broccoli och svamp till matkategorin? Finkänslig nog för att tycka illa om det! Tåg är mysigt, men inte när det skriker om bromsarna om jag minns rätt. Tjing!

PO sa...

Gratulerar till 10000 dagar!
Jag har kontrollräknat.

Betr. att tycka om all mat. Jag har också funderat på: som allätare, har jag ingen RIKTIG god mat då? Jo visst har jag det!!!! Jag älskar t.ex. surströmming, bruna bönor o fläsk, löksås, Sill mm. mm.

Jag fattar inte hur, som många gör, tittar på maten och säger "nej tack"

Ang Skansen Kronsn, så har det också varit mitt mål i flera år, men av någon anledning, så blir det aldrig av. Jag vet bl.a. heller inte om hur man kommer dit.

Lycka till med bloggen.

Morfar Per Olof