måndag 6 juli 2009

vart bär det???


När jag då kom hem idag så var några av gårdens kids ute och lekte. De hade hittat körsbärsträdet som hu börjar utsmyckas med röda små detaljer.. goda körsbär. Efter att ha pratat med dem ett tag så involverades jag lite, hoppade och tog de som ungarna inte nådde. Men det tog nog inte mer är ett par minuter innan jag var högst uppe i trädet och vinkade in till Katten Bus som observerade oss från fönstret. Hon såg ut att vara riktigt förvånad, men om hon var det eller inte, det sa hon aldrig något om.

Nu tittar jag på halv 8 hos mig. Roligt roligt, allt ser så gott ut, men så brukar det ju vara med hemlagad mat som man inte smakat. Mat är alltid gott, fram tills motsatsen är bevisad. Någon soppa med kronärtskocka skall serveras och den liknar på pricken en sparrissoppa med brie som jag fick serverad för ett tag sedan, därför är jag lite ledsen över att jag bara har köttbullar och nudlar hemma...

***

TP som inte är från 1800-talet måste jag ha!

***

Jag citerar någon på aftonbladet när jag säger: Bruce Springsteens låtar vill få en att resa, resa och berätta...

***

Imorgon, då så.. ja, det skall jag fira... Med att jobba ca 1/3-dels arbetsvecka. Trist men men, jag skall fortfarande, inte med Jordgubbarna och grädden som jag har hemma, för de skall jag äta NU!

***

Nej, Jordgubbar med grädde (absolut inte vispad) nu, och kanske titta på Lotta på Liseberg. Även om det regnar. Samtidigt föds tanken om att gå på varitén med Häckner i sommar...
tjoho so far...

F-fpn

1 kommentar:

GIS-mormor sa...

GRATTIS, GRATTIS på dig Frank och många kramar.

(men jag fick sitta en stund med miniräknaren)