tisdag 7 juli 2009

tiotusen!

Idag har upplevt den 10000de dagen i mitt liv. För att inte fördjupa mig för mycket på dagen så säger jag bara att det var en seeg dag med mycket slit. Men inte desto mindre har jag vandrat på denna jord i 10000 dagar. Eller MMMMMMMMMM som romarna skulle säga...

Tja, tydligen är det inte så mycket att fira, ingen av de tillfrågade fattade ens varför jag visste det. Men men, thats me.

Helt apropå inget, jag tänkte, vad jobbigt det skulle vara om man vaknade en dag och benen inte längre gick hela vägen ner, eller är det en omöjlighet?

Jag har en vana att minnas saker, och alla ställen har sitt eget minne... Tänk om jag skulle skriva en egen Frank-karta. Vad som hände var och varför jag minns just denna plats. Nej, det blir nog ett evighetsprojekt som jag inte orkar ta i nu.

Den första bilden jag minns att jag någonsin sett på The King of Pop

Ja, men jag kan ju ändå ta upp första gången jag såg Michael Jackson, det var på en Engelskalektion med Gunnel. Han var med i Engelskaboken av någon anledning, varför det vet jag inte. Jag minns däremot att det stod i boken att han var blyg av sig, detta gestaltade Gunnel genom att göra en gest av tilbakadragande, samtidigt som hon mycket pedagogiskt sa ordet "shy".. Svårt att förklara dock.

Mina egna upplevelser av Michael Jackson har ofta varit på tok för influerade av andra och han var onekligen en sådan som man kan älska eller hata. På de sista 5 åren har dock alla hans hits gått varma och jag har en sjuk fascination över exakt hur stor han var. Som äldre har jag ju bara sett honom som den person han blev på de senaste åren, och det är väl ingen som kan påstå att dessa var hans glansdagar.

Billie Jean, Thriller, Bad, Beat It... klassiker och ljuv musik, men ändå så har jag Smooth Criminal som en personlig favorit. MJ, har massa saker som man förknippar med honom, moonwalk, glitterhandske, hans generellt egna dansstil. Men för mig, för mig är detta Michael Jackson, The Undispuded King of Pop:


Bye Michael!

Äh, sova va? Eller laga något så att magen slutar skrika av hunger...

Givakt!

F-fpn

Inga kommentarer: