tisdag 14 juli 2009

jag en sång och en dansman...


För några dagar sedan så stod jag fint i kassan när det kom fram en dam, precis som alla andra damer så var hon i sina bästa år, och frågade om inte jag var en sådan sång och dansman från kiruna.. haha, kändis eller :-)

Själv gillar jag Oxfilé, Potatisgratäng, Sallad och Sås till det... Så självklart har även jag smaklökar att skilja mat åt, men jag bara funderade om de kanske inte är byggda att uppleva hela bredden av smaker som finns. Klart olika saker smakar olika, men kan man i detalj förklara skillnaden? Och limesmaken i Cola, den känner jag nu när jag vet att den finns där...

Borgarna pratar så dumt och abstrakt, de upprepar alltid de dom just har sagt,
Borgarna pratar så dumt och abstrakt, de upprepar alltid de dom just har sagt.. visst mamma :-)


"you can't start a fire without a spark" - Bruce Springsteen

1 kommentar:

GIS-mormor sa...

Där ser du att du gjort intryck. Du är en lokal kändis herr silikon!

Apropå att förstå, här är en till som jag inte förstod förrän Kjell sa det jättesakta (det ska tilläggas att jag inte hade läst texten, bara hört den. Om jag hade läst den så hade till och med jag förstått):

Jag vill inte ha nån audiens hos sankte Per
Jag vill inte ha nån audiens hos sankte Per
Jag vill inte ha nån Audi ens
Jag tar hellre en Mercedes Benz

/Kram