söndag 7 juni 2009

200 ilägg har det visst blivit...

Ja, uppenbarligen så är de så.. det är väl inte illa. Visserligen har det gått massa massa dagar sedan jag skrev senast, men man kan ju heller inte få allt.
Med faktumet att Robin inte lyckades med den bragd, som det skulle vara att slå Federer, som senaste nyheten i hjärnan, med stimorol "strawberry goes lime" typ söndertuggat och utan smak i munnen och med Maia Hirasawas "I woke up" strömmandes ur högtalarna sitter jag och funderar på om det inte är läge att få i mig lite mat. I gammal vana ignorerar jag magens gnällande ett tag till och skriver några rader..

5-0 blev det för laget med det röda bevingade hjulet inatt! Wiiihiiii! Bara en seger kvar nu... Vinner de någon av de återstående matcherna så blir det Stanley Cupvinnare får andra året i rad och 5e gången med mig som hängivet fan :-)

Dessutom så (visst, det var ett tag sedan nu) så har ju mitt fotbollslag vunnit allt som går att vinna typ, så det har varit en bra sportsommar detta...

Hmm, vad mera då.. som jag kan skriva medans mina vårrullar steks i pannan. Jo, Göteborgsvarvet sprangs ju även detta år, verkar som om jag var mer intresserad av omgivningen detta år, eftersom jag kom i mål 2,34 senare är förra året så måste jag stannat och kollat eller något. 1.52.14 är ingen tid som jag hoppar och skuttar av, men inte ens jag kan vara speciellt missnöjd, färre antal träningstimmar och fler antal kilo att släpa den 21 km långa banan är en ekvation som inte riktigt går ihop. Nej, jag får ta mig en funderare på hur jag gör nästa år.. men det känns avlägset att jag inte springer då.

Efter att ha hittat nya stavspetsar till salu så har jag börjat ta mig till och från jobbet med inlines. Nytt personligt rekord är 24.30. Koordination, Kondition och styrka tränar man visst.. men det viktigaste är ändå att det går fort, problemet är dock det att jag inte vet hur jag skall kunna få för mig att springa nu, så tråkigt, men men.. den som lever får se.

Vårrullarna verkar bli klara snart, de är irriterande om de är kalla i mitten, så jag gör så att jag låter de vara ett tag till.

Vad var det förresten för fel på datorn innan? Vad som gjorde att den inte funkade.. hmm, jo.
Det var inget virus eller så iaf, datorn hade inte riktigt gått sönder utan yttre påfrestningar. Efter att datorn och tv-spelet djävlats ett bra tag och inte alls gjort som jag ville, då råkade jag visst klappa till den med höger hands långfingers knoge, och tydligen lyckades jag knäcka hårddisken, eller iaf något i den. Ömtåliga grejjer det där.

Någon säger -Zlatan till Barca, för Etoó och massa pengar... jag säger -visst, men tvärt om, Zlatan och pengar mot Etoó...

Vårrullar från Coop, Done, för att citera Chef Ramsey... äts utan soya, även om jag vet att CK har sådant för en hel livstid. Jag tror dock på att den bara får hänga med till nästa flytt. Slängargenen som jag inte har, den har han så att han kan sälja.

Fallout 3 är förresten varvat nu, det hade varit bra enkelt att göra om man bara följde main storyn, men som tur är så gjorde jag lite annat med, så att det tog ett tag. Infamous kanske?? Eller NHL09??

FAN, nu har någon eldat på videoaffären igen, så det blir till att gå till Coop eller Willys om man vill ha gottgott, dessutom så är utbudet sämre... Damn! "Hemmakväll", öppna snart igen!

Nej, nu vet jag inte mera...

So long, but not for long.. :-)

/Frank-fpn



Inga kommentarer: