måndag 8 juni 2009

gräshoppor


Den romerska kejsaren Decius föddes år 201. På samma sätt så har detta inlägg detta nummer. Kan det vara för att hedra denna Decius? Eller är det bara så att alla inlägg kommer i en, i förhand, förutbestämd ordning?

Så, 201 idag. Idag är för övrigt dagen efter att Robin inte slog Federer och det går inte att missa. Förstasidan på nätet, förstasidan på text-tv och så säger de det på nyheterna.

Nu sitter jag och kollar på något danskt program på gräshoppor i Afrika, mest kanske för att jag inte orkar resa mig och kolla var jag har kontrollen, så jag kan byta. Men man får lära sig massa underligt om man bara lyssnar.. Så jag lyssnar gärna på allt som man annars tycker är onödigt, för onödig information är bara onödig när den gör att man förtränger annan kunskap. Och det har jag inte lyckats med ännu. Så jag lyssnar.


Inga mackor har jag.. så jag får äta lunch till frukost. Jag gillar inte sådant. Man måste inleda dagen med att äta macka, dricka kaffe/te/choklad. Rubba inte mina cirklar, som Arkimedes sa.. men jag får helt enkelt laga till något gott, som inte är frukost. Jaja, sådant är livet.

Hej hej

/Frank-fpn


Inga kommentarer: