tisdag 9 juni 2009

sicket namn...


När jag satt och dividerade namn en dag så slog det mig.. det perfekta namnet, speciellt om man kommer från Göteborg (nåja, det var något som vi kom fram till gemensamt, vi som dividerade alltså) borde ju vara Ronny Conny Sonny Jonny. Tilltalsnamn Conny.

Säg det fort en gång, och det blir kul... Speciellt om man har tråkigt sedan innan...

Sedan hittade jag namnen i Dassboken, under rubriken "5 taskigaste namnen man kan ge ett manligt tvillingpar" Efter namn som Kain och Abel, Bill och Bull kommer nämnligen Conny och Jonny. Vilket skulle vara värre än Sigfreid och Roy samt Piff och Puff. Vilken tur att jag la till Ronny och Sonny i min framtida sons namn :-)



Haha, när jag skulle rätta min stavning (något jag brukar göra, ens akilleshäl skall inte vara så observant) så hittade den inte ordet "Sonny". Som förslag fanns istället Ronny, Conny eller Jonny. Hur kul som helst!

/F-fpn

1 kommentar:

GIS-mormor sa...

Haha! Det påminner mig om namnen som tre av dina pojkkusiner har. Fast deras namn är fina tycker jag. Det är inget fel på Conny, Jonny, Ronny och Sonny heller, men när man säger dem efter varann blir det riktigt kul :-)

Kul också att du är tillbaka i bloggosfären, det är mer än man kan säga om mig.

Kram!