fredag 29 augusti 2008

nytt eller..

sitter på bussen, som så många gånger i livet, och framförallt på somrarna, så står det 240 på bussen och destinationen är mot torslanda. Till skillnad mot alla andra gångerna så sitter jag på en ny buss. En som inte förtjänar att köras rakt ner i göta älv, som Kusin Kinnge så vackert uttryckt det. Varför är det så att det känns som om resan ska gå snabbare för att bussen är ny? Varför tror man att det ska bli en trevligare resa pga detta faktum? Kan det komma från de otaliga tågresorna, gbg-kruna, då liggvagnarna kunde anses lyxiga, bara om man levde som uteliggare på vintern.. Detta plus att de "korta" resorna till ex. Sthlm bestod av lyxig och supersnabb resa i x2000. Detta rymdskeppsliknade tåg som var den direkta motsatsen till norrlandstågen. Tja, eftersom jag snart kommer fram så får jag nog spinna vidare en annan dag.. Men, radion slutar fungera på samma ställe som vanligt, resan tar konstigt mig LIKA lång tid. Plus att jag sitter på en plats med minimalt benutrymme. Det var bättre förr. När bubbla flyttar hemifrån, då är jag gammal.. /encantado.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!

Har jag sagt d, det va roligt sagt :P

Kinnge

Frank sa...

jobba istället :)

GIS-mormor sa...

Bubbla har väl flyttat nu eller???Kram!

Frank sa...

Jo, igår flyttade han. Tror jag...j