söndag 10 augusti 2008

Duktig idag..!

Efter en lång dag idag, som började med (som vanligt) att väckarklockan ringde. Dum som jag är så har jag använt min vanliga ringsignal som alarmsignal. I hopp om att jag skulle vakna snabbare och tro att någon ringer. Nej, jag kan inte lura mig själv.

Pappa på besök idag. Jobbbar länge imorgon så han får försöka valla sig till marstrand själv. Även om jag gärna följt med. Men sådant är (som så mycket annat) är livet.

Gissar att det tog honom en kvart eller så innan han började diska. Nu skiner spisen och diskbänken mer än på länge. Samtidigt som jag tvättat ett 10tal maskiner tvätt och dammsugit och skurat. Slängt skräp och plockat undan. Sprungit idag med. Blev bara ca 5km, det blev lite väl sent och jag var inte på superhumör för det. Men i övrigt en bra dag i flitighetens tecken!

En underlig känsla infann sig när jag då satt här i min soffa, med nedsläkt rum. En öl i ena handen och rökt sik på ett fat. I ett städat vardagsrum. Det kändes som rätt på något sätt, lugnt och skönt. Jag vet inte ens hur jag skall förklara det.

Nu sitter jag iaf här, med en hund brevid mig. Min lilla erfarenhet säger att det är en Golden. Den 11-åriga Tanja. För övrigt det namn jag skulle fått om jag var född tjej. (Iaf vad jag har för mig, eller har jag fel mor?) Katterna gillar inte Tanja. Bus sitter uppe på garderoben och surar, Silas har placerat sig under sängen lite kaxigt. (Ett ställe som jag defenitivt glömt städa på de senaste gångerna jag städat)

Nu skall jag bara hämta lite tvätt, så jag sedan kan lägga mig och sova. Det är upp tidigt som gäller. Jobba - jobba - joóbba...

Skall bara äta jordgubbar med grädde! :)

2 kommentarer:

Kicki sa...

Ojsan ojsan! Hälsa far din från mig :) Och hund? Har han med sig en hund?

Frank sa...

Ja, eller inte han.. den han har med sig har en hund med sig.. :) En sån äldre och ganska slö hund.. gosig sak .