tisdag 12 augusti 2008

Seg nu..

Jag slutade tidigt idag, ovanligt nog. Samtidigt hade jag möjlighet att välja och vraka mellan bussar som skulle ta mig hem. 40, 43, 142 och 402. De bara stod i kö. Det var resenärens marknad. Till skillnad från när jag åker hem efter stängning. När man får sitta och vänta i åratal bara för att få sitta på en buss som också tar åratal hem. De har de bra de där som slutar runt 4-5. Kontorister. Sitta där och peta i vita papper.. nej!



Jag fick för mig att det var dags att korta av håret igen, lika bra. Annars växer det sig bara jobbigt långt och så. Hemskt. Men visst kan man se en antydan av vikar.. ja, det tror jag..

Nu när jag återigen är ensam i lägenheten och när jag börjar bli trött så vet jag inte om jag orkar ta tag i det sista som jag inte hann städa innan far dök upp. Även om det inte skulle ta så länge. Men jag tror jag tar det en annan dag, förhoppningsvis imorgon. Även om jag nu börjar tidigt.

Tidigt får inte vara ett hinder, jag skall själv upp tidigt nu ett tag, hoppas jag. Jag skall bara ta och anmäla mig. Titta närmare på det idag och imorgon. I'm a military guy!

Nu skall jag ta det lugnt, i en sådär 20 minuter. Sedan är det dags att ta springa lite. Hoppas att det börjar regna... jag har alltid velat bli genomblöt..

Nästa gång; split vision...

Inga kommentarer: