måndag 21 juli 2008

söndagen som blev blöt...

Så, det blidde lite väl sent för att logga in och skriva igår.. efter missad spårvagn och motsvarande så stod klockans visare i allmänhet och den lilla visaren i synnerhet på en för hög siffra.. Allt givetvis i paritet med att jag skulle upp och jobba tidigt.

Nåväl, efter en lite seg söndag så var det dags för hemfärd. Och vad man kan säga, har man ingen engångsmugg så får man ta vad man har, om man nu råkar vara kaffesugen utöver det vanliga vill säga. Det var en lite udda känsla, kroppen tror ju att det är mineralvatten eller så som borde dyka upp som smak när man dricker ur en 0,5liters PET-flaska. Men kaffe är alltid kaffe, oavsett smak, sort eller mugg ;)


Eftersom jag inte ville vara så onyttig fick det bli en hamburgare på brunnsparkens lokala gatukök istället. Dessa hamburgare har ju förresten mycket mer gemensamt med de hamburgare som är de "riktiga" enligt mig. De som serveras på Empes i Kiruna. Det enda som markant skiljer sig (eller rättare sagt det enda som jag kan sätta fingret på) är det som också skymtar på bilden.


Ketchup och saltgurka. Vem kom på det egentligen?

"Nej, springa är inte min grej, jag har säkert gått upp, jag har ingen våg" Ett helt drös av ursäkter slänger han ur sig.. Hallå, det är ju bara 2,5 km. Sedan när det visar sig att han jobbar när det äger rum (pratar om lindholmenstafetten) så säger han givetvis Kaxigt "Jag hade gärna varit med, men jobbar man så gör man"

"Efter regn kommer solsken" Ja, så sägs det iaf, men jag kan garantera att den som nu kläckt det citatet (säkert någon djup person på en blöt efterfest när ölen var slut och någon kommer på besök med ett lock Royal) inte har tänkt på att det inte gäller när det börjar bli kväll. Eller, dagen efter kanske räknas den med? Hur som helst så var det jordens skyfall igår på dagen. Fascinerande!


Jag och Jimmie är och söker skatten vid regnbågens fot..

Vacker regnbåge visade sig efter det första duggande regnet.. Man kan se det som en liten söt björnunge, sedan kommer arga mamma-björn som ett ösregn som tvingar mig till att börja springa och sabbar min hemfärd totalt...

Nej, nu skriver jag bara gallimattias... eller vad det nu heter...

Inga kommentarer: