tisdag 29 juli 2008

nr:99

Så, en relativt lugn dag går mot sitt slut. Även om dagen rent tekniskt är över för (i skrivande stund) 53 minuter sedan så slutar ju faktiskt inte dagen förrän man lägger sig. Men vad händer om man vakar? hmm.. gissar att den nya dagen då börjar när man börjar att influeras av övriga människors beteende. Alltså, när andra börjar gå till jobbet/gå för att handla mm. Då börjar dagen för den vakande.. Ähh, generella regler är bra, undantag kan göras milslånga. Ja, om man nu inte gör lumpen, då är alla regler uppspaltade och faktum som bara är att följas.

Ett litet citat som för övrigt levt kvar sedan jag läste det i SoldF (tror att tidningen hette det). Jag minns inte vad det handlade om, men det var hur man skulle göra vissa saker.

"detta bör (läses: SKALL) göras dagligen."'

Tja, vad skall man säga om det?

I armén är allt 1:Grönt 2:Tungt 3:Hållbart..



På bilden visas en Dart 380, ett signalist-verktyg (ungefär som ett textskrivartillbehör till själva radion) som tillsammans med en RA 180 väger in på en sisådär 13kg. Med andra ord runt 13 kg av oönskad packning. Med denne skrev man textmedelanden, lite som på en vanlig mobiltelefon. Med enda begränsningen att man inte kunde skriva så mycket. Fördelen med den var hur som helst att den inte krävde en 3de part (som mobiler kräver en mobilmast för att kunna linkas samman) för att kunna förmedla information.


Nå, nog om det. Det är ju dags för sängen. Eftersom jag redan gjort alla "Extra svåra"-suduko så får jag väl inatt nöja mig med ett enklare "svår" variant. Imorgon är det upp och hoppa. Inlines med stavar. Måste vara pigg inför detta...

99de inlägget detta...

Nattinatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu väntar jag spänt på nummer 100!

Frank sa...

blir inget över det vanliga..