fredag 18 juli 2008

23

Det finns en film med Jim Carrey som heter The Number 23. Småtittade lite på den idag, man kan väl lätt säga att filmen går utgår mycket från just nummer 23 och hur den siffran visar uppenbarar sig hela tiden. Några exempel: Julius Ceasar högs till döds med 23 knivhugg, det tar ca 23 sekunder för blodet att färdas genom kroppen, jordens axel lutar 23,5 grader (i detta fall så är detta o,5 för mycket, men 5 är ju faktiskt bara summan av 2+3).

För att utveckla så räknas numret 23 ut genom att addera alla bokstäver i vissa namn, andra genom att addera färgnummer och nummer på månader. 16de Juli blir 23; 16+7.
Namnet NED blir 23; 14+5+4..
och så vidare. I all oändlighet bottnar allt i det. Ibland behöver namnet mm. delas i antalet bokstäver, ibland gångras. Tja, ingen aning hur det funkar iaf. Men min vana trogen när jag ser/läser något sådant så var jag ju tvungen att kolla. Mitt namn, 6+18+1+14+11=50 så, nej, ingen lycka där. Så kom jag på, i filmen så säger Jims karaktär att han var tvungen att lägga till sitt mellannamn för att det skulle funka. Prövade med alla mina namn, kom fram till siffran 207..
Inget funkar..

Visserligen kan man i äkta knep och knåp-anda skriva ut sina siffror, och på något sätt få ihop det till 23 genom att placera in +-x/ mellan dem, men den gången jag känner för att göra det så köper jag en riktig knep och knåp - tidning.

Men nu mitt i allt när jag skulle dela siffran 207 med alla mina bokstäver i alla mina 4 namn, så kom jag på det. Pröva själv, räkna mina bokstäver i alla mina 4 namn.. haha, vill man så hittar man.. det gäller nog det mesta.

Alldeles nyss så regnade det katter och hundar här utanför. Regn som slår mot rutorna är något extra. Svårt att förklara varför. Speciellt när det regnar tok-mycket så vandrar minnet tillbaka till Nicaragua. När det öste ner som mest (som jag fattade det så fanns det inget mellanting, antingen syndafloden eller torka) så lät det på ett speciellt sätt. Plus att folk blev som galna och sprang ut och "badade" i regnet..

Jag och regn hålls samman av någon sorts hat-kärlek. För alla som gjort lumpen (eller rättare sagt: Varit ute i skog, mött regn, allt som var torrt och varmt blev tungt och blött, detta toppas givetvis med att man alltid lyckades vara mitt i en övning när detta händer. Man får alltså leva med att det man äger kommer vara blött och inte det minsta varmt i. Iaf ett par dagar)

*Det krävs en del hjältemod och 3 delar vansinne...

Jag sitter nu och undrar varför jag var tvungen att kolla på den där skräckfilmen, lätt onödigt! Skall nog inte påstå att jag är farligt rädd eller heller speciellt lättskrämd, men bara för att jag kollade på den så kommer jag ju undrad vad alla ljud kommer från.. tyvärr har man ju katter som inte heller avger så få ljud..


*Idag har jag lärt mig: "Seven Words You Can Never Say on Television" Kan ni dem??

Nu är det dags för sängen, ingen direkt frukost har jag heller, så det blir att gå upp tidigare (brukar tro på det själv, om inte annat dagen innan) och lösa det..

-När allting innan känns omodernt och alltid efter bär ens prägel.. Dave Chappelles kommentar om Richard Pryor. Kan man få ett bättre betyg.. Jag får sätta in mig bättre i ämnet.

Att klockan skall gå så fort.. sova nu.. :)

1 kommentar:

GIS-mormor sa...

Det finns sammanlagt 23 bokstäver i mina fyra namn också :-)