tisdag 16 mars 2010

Sol inne, sol ute...

Att katten ibland tar min plats i soffan är något jag kan leva med.

86 kg, ja, det är där gränsen för övervikt går om man är 185 cm. Jag är 185 cm. De sa de på TV, på 4an. Det måste vara sant.

Det är inte många kilo dit, alls faktiskt. På sin höjd 3-4. Och nu vill jag vara överviktig. Och jag skall givetvis presentera mig som det när jag blir det. Såklart.

Undra om jag är motsatsen till hypokondriker? Jag såg på Boston Tea Party igår, där sa de att man kan bli ganska kraftigt sjuk bara av att tro att man skall bli det. Jag som lever i förnekelse till kroppens små tafatta försök att vara klen ger inte sjukdomen mycket till chans.

Magkatarr trodde en att jag hade igår, men jag skyller på för mycket mat innan träning. Det borde ge samma biverkning. Säger jag givetvis som den lekman jag är. Jag tror jag skall googla och förneka. Sedan dricka kaffe och stressa lite. För är det vägg-varning, ta extra sats så kanske du klarar dig igenom.

Inga kommentarer: