måndag 8 september 2008

soldat


Soldatens ärtsoppa. Något med namnet som gör att man bara måste handla den. När man varit i fält en hel dag och man tar fram sina konserver framför brasan, eller alternativt i 12mannatältet. Då borde ju detta vara ett självklart val? Tja, ingen aning faktiskt. Jag har aldrig ätit ärtsoppa i fält, jag har jag aldrig burit med mig konserver (det hade varit att klassa som självmordsförsök) och jag har definitivt inte haft någon eld att leka med... nåja, undantag bekräftar regler eller?

Hur som helst så måste det vara färgen och just namnet "soldatens ärtsoppa" som tilltalar :)

En bild på den färdiga ärtsoppan i min, vackert kakaofärgade, djuptalrik skulle nog inte passa sig så bra, då det mer ser ut som.. ja, jag behöver nog inte förklara.

lite av en mardröm

Ja, jag har ont i min hand. Jag har haft det lite från och till, brukar vara ett samband mellan ont i hand och innebandy. Ett ännu starkare samband mellan innebandyträning som går dåligt och ont i hand. Vissa saker är bra underliga :)

Men jag har smart nog lindat in handen med gasbinda som jag fått låna av min cousin king... han som faktiskt ser ut som ett sjukhus. Och ja, cousin king är helt klart ett engångs smeknamn. Kan lätt stiga honom åt huvudet annars.

Nej, de bokstäver som bildar ord, de bildar inte ord i en sådan ordning att de bildar vettiga och saknyttiga meningar.. så jag slutar för idag. Tjoho!!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Muhahaha

Jag har varmt ärtsoppa i konserv direkt på kaminen i 12-mannatält, hur smarrigt som helst...

Riktigt trevligt o sitta där o elda men jag va sämst på att vara eldvakt, 2 gånger somna jag på min vakt så elden slockna. Det e illa det när man e gruppchef o skall föregå med gott exempel.

/King :)

ps. Undrar varför jag ser ut som ett sjukhus???

Frank sa...

jag hade aldrig den lyxen. Varmvatten och arméns choklad var höjdpunkten. Tja, sjukhus.. Du sa ju "ser jag ut som ett sjukhus" när jag frågade om du hade gasbinda... Även om du hade 3st.