torsdag 18 september 2008

idag seg...


Jag minns inte ens var jag hittade denna bilden, men det var iaf hos CK en eftermiddag i slappandets tecken. Jag tyckte att den var lite rolig, trots att den gick i ett ganska negativt tecken som faktiskt går emot vad jag generellt verkar tycka, så jag sparade den för senare bruk. Som visar sig vara nu.

Jag har precis läst ut da Vinci koden, sedan direkt efteråt såg jag filmen, för att låta hjärnan slappna av och låta filmen sätta ansikten på personerna boken. Och samtidigt för att se hur de olika ställena i boken ser ut på riktigt. Som vanligt skiljer sig film från bok ganska mycket. Vissa gånger till den grad att man undrar hur de tänkt. Samt andra gånger som man faktiskt förstod varför något var ändrat. Bara det faktum att filmen är 2timmar och 20 minuter kan ju jämföras med att det tog ungefär en vecka att läsa boken.

Nej, bra bok, med massa fakta/teori som passar den Frank som jag råkar vara. Men dumt att skriva massa om den och vara en spoiler.

Jag skriver nog mera efter lite kaffe i magen..

Inga kommentarer: