tisdag 10 juni 2008

vind i seglen...

Segla..
Hmm, när var det senast, hmm.. jag har små fragment av minnen om vad som hände den sommaren, så jag får googla lite innan jag har ett år..

Jaja, hur som helst, segla var det. Åkte ut med segelbåt med kusin Kinnge och dennes far. Efter en halvlyckad start på vår seglats så kom vi iaf iväg. För mig som inte seglat sedan sommaren 97 (slutledningsförmågan redoviosas nedan) så var det en upplevelse så gott som ny. Språket som användes som växlades mellan de segel-vana (givetvis inte jag) hade i mina öron lika mycket likheter med svenskan som gammel-ryska.

"Frank.. gör si, gör så.. dra i den röda tampen.." tamp? Snöret om jag får be..

Frammåt kom vi hur som helst, även om jag fick sitta i väl lodrätt läge under vissa stunder. Ja, frågan om det båten kunde kantra var befogad.
Rörö, liten idyllisk ö som gjorde sig bra i varmt och soligt väder.

Seglar man ut så får man segla tillbaka igen. Så blev också fallet, med mig som ansvarig över rodret. Soligt och varmt, även om det blåser lite mer ute på havet.

Solen har även en förmåga att reflekteras på vattnet.. solskyddsfaktor någon?

Hann allt med lite längdhopp med innan det var bussresa från idyllen Hjuvik till hemmet för lite fotbollskollande. Solen gör mig alltid så trött.. somnade i soffan, så djupt att det krävdes ett jätteläge av Ruud Van Nistelrooy för att jag skulle vakna till liv... Ska gå och lägga mig, trött idag. Seeg dag imorgon med.

1997... Har för mig att det var VM i friidrott den sommaren, detta utesluter 95 då VM gick i göteborg, fel sommar, och 01, då jag ryckte in i lumpen. För sent med andra ord. Detta lämnar -97 och -99. Jag hade ingen mobiltelefon då.. Spice Girls och Back Street Boys var ännu på tapeten (något jag läste allt om i min kusins Frida-tidningar).. Det måste ha varit 97... Gillar min hjärna...

Sov gott!

Inga kommentarer: