tisdag 24 juni 2008

Jo, jag gjorde det

20:45 - 21:15
Ganska precis en halvtimme...

Så var det dags igen:
Senast jag sprang verkar ha varit den 22/5. Sprang då runt slättadam, en runda på ca 8,4 km. En runda som jag tänkte upprepa idag. Redan i höjd med Lundby Sjukhus så märkte jag dock att detta inte alls skulle bli en rolig grej. Lungorna kändes som om de skulle implodera! Givetvis var detta inget som jag tänkte desto mer på, utan jag ökade istället farten. Skall jag svimma får jag väl ge kroppen en anledning till det först.

ett delmål...

Crazy like a fool! Hahah, den låten med Daddy Cool, den lät i mina öron medans jag spurtade upp för en lång backe som inleder min runda..
Det var med något panikfylt tempo som jag försökte förse kroppen med syre, väl uppe på krönet alltså. Det funkade väl sådär.

Som gammal skidåkare (nåja!) så tänkte jag, behåll farten och ta den med dig över krönet. Någonstans där tror jag att kropp-aset bangade på mig.
Eftersom det bara gått ca 2 km vid det läget, inte ens det, så kändes det inte alls bra. Memorerade snabbt kartan, skrattade först åt tanken att korta av min löpar-runda. Men efter att ha fjäskat ordentligt med den annars så konsekventa "jävlar-anamma"-Delen i min hjärna så tänkte jag: Är det inte bättre att hålla ett HÖGT tempo i en lite kortare runda, speciellt när det var en månad sedan sist?
Klen som jag är så lät jag mig luras av mig själv och tog den lätta vägen ut.

Vad landade det på då? Tja, min lite kortare sträcka var väl ca 1,8 km kortare.
Kallar den för Slättadam - klenisrundan i min löpardagbok. Som fortfarande inte är speciellt vältecknad. Men jag kommer igen!



Haha.. min mp3 som jag fortfarande har på verkar ha gått ett varv nu, den spelade precis Looking for freedom med David Hasselhoff. Nu vankas det Freestyler med Bomfunk MC's... tänk att det var de låtarna som jag hade i öronen de första kilometrarna den 17maj..

Nu dricker jag vatten, eftersom det inte såg klokt ut att ha vatten-flask-bältet på mig så hoppade jag över det. Något jag givetvis ångrade bara efter en knapp kilometer.

Nej, nu orkar jag inte komponera mera.. skall kolla om det är något på tv, som jag kan slökolla på. Göra lite mat att äta och sedan somna, eller städa.. jag får se :)

Haha, bira-bira-bira.. Bärs-bärs-bärs!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, klart du inte skall ha något fult/töntigt vattenbälte...

Praktiskt in my ass, e ju bara ju bara löjligt!!! Vem vill springa runt o se dum ut bara för att det är gott med vatten????

Frank sa...

Tja, man kan ju alltid fråga någon som sprungit långt, utan att ha vatten med sig, vad han/hon skulle betala för en slurk när det är som värst.. Är det manligare att springa med en vattenflaska som man fäster runt överarmen?