måndag 23 juni 2008

osedvanligt länge sedan... en vana?

Jaha, så börjar det närma sig 2 veckor sedan jag skrev senast.. kan det kallas katastrof måhända? En aning kanske. Eller så är det så att det inte händer så mycket just nu. Att det flyter på i stilla takt. Jag vet inte.

Sprang på en bild på mig själv, en polaroidbild, från 1982. Morfars födelsedag och mitt födelseår.



Hängandes i Heléns armar blickar jag ut över trädgården (om nu barn kan blicka ut) som jag sedan investerat några timmar i. Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om de kläder som syns på bilden, men jag kanske kan lämna det okommenterat denna gång.

Blev O'learys igår, moster Johanna har en så läskig övertalningsförmåga att det bara var att lägga sig platt från början. Spanien vidare på Straffar!! Perfekt.
Mitt i hemresandet hoppade vi av på backaplan, för byte...
Tydligen skall man inte åka 19 minuter bort om man missat att ta med sig sitt leg.. haha, många skratt rev det ner igår iaf.

6 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Det syns att du tänkte: "Åh, jag lääängtar tills jag får klippa allt det där gräset!"

Bilden är tagen på morfars 50-årsdag och vad är det för fel på mina byxor va? De är ju jättesnygga!

Frank sa...

Jo jag vet att det var morfars 50-årsdag. Jag gillar att du matchat mig med dig.. Rött och vitt alltså? :)

GIS-mormor sa...

Rött och vitt... är det nåt hockeylag eller? Annars är det ju snyggt...

Frank sa...

Tja, det var väl fint.. menade bara att det matchade. Var det meningen? Jag var förresten med och tog bort den rabatten som syns i bakgrunden. När kan det varit? -95? När är där bara gräsmatta...

GIS-mormor sa...

Jaså, var det så länge sen den rabatten försvann? När vi flyttade dit växte det liljor där.

GIS-mormor sa...

Jag tror inte det var en speciell tanke med att dina och mina kläder skulle matcha. Jag är impad över att min blus matchade mina byxor! Det var ingen självklarhet!