måndag 21 juni 2010

jag ger mig inte

Ingen aning om var, men någonstans mellan slottsskogen och slottsskogen.

Jag vet att jag är galen, men jag fastnade för rolig info på nätet. Jag skymtade en som hade frågat någon vad dennes namn betydde. Även om jag vet vad mitt betyder, så var jag tvungen att söka på det igen (där kan man använda söka va?). Att det har betytt "fransman" eller "den franske" är väl ganska klart. Att de kommer från något spjut har jag läst jag med. Frankernas spjut. Yada yada.

Jag har visst flyttat från ett län på 98911 km2, där varje bärare av mitt namn hade ca 646,4 km var att regera, till ett där det fullkomligt svämmar över av sådana med mitt namn. Endast 14,2 km2 till lilla mig. Visserligen skall de delas med alla andra med dödliga namn, men ändå.

Västra Götaland är det län med flest Frankar, hör jag arbetarstad?

Kiruna har bara 14, det var 13 mer än jag visste. I Göteborg är siffran 436 och ändå får man kommentaren: "Frank, vad är det för namn egentligen, det är det ju ingen som heter, coolt" (coolt kan det vara jag som lägger till)

Nu spelar Portugal mot Nord Korea. Tror jag, PRK står det, borde stå för Peoples Pepublic of Korea. Portugal leder visst med 4-0

2 kommentarer:

Mang sa...

det där är ju inte du!!! det ser ju fan min farmor också! Fusk är vad det är!

Kix sa...

Sicken hunkbild!