måndag 22 februari 2010

Vi fortsatte.

Tema Ljusblått på fredag...
Och tema Ljusblått på lördag...

Dag nummer 2 då. Eftersom det var så kul på fredag så sa vi att det blir lördag med. Lät som en bra idé, fram tills det vankades morgon och trötthet efter att ha lekt i snön. Stödvila i soffan, så trött att det krävdes skidor på TV för att jag skulle vakna alls. Sent börjades det dagen till ära. När jag sedan skjutit upp utgången så länge att jag nästan skämdes så var det dags att bege sig ut i den snöiga vintern. Givetvis hann jag bara se halva skidloppet. Tur för mig att det var i det närmaste omöjligt att hitta en spårvagn som gick alls och de bussar som väl gick gick lika mycket efter tidtabell som mig. Tja, något sådant.

Jag hann med andra ord lyssna på OS-klassikern på radio. Stod och hejade på Hellner och Olsson innan det var dags att entra Haket.



No shit Sherlock!

Ritz på återbesök, Mamma Mia försök inte klättra ner på isen på vallgraven, och får ni för er att testa så se till att ni har en Frank som kan hjälpa er upp. Grundregel? Lite så ja. Snöbollskastning och häcklöpning även denna dag. Sedan när folket bestämde hemgång så bestämde Ocquer att det var dags för att flippa. Så jag hakade på flippandet istället för att slänga in handduken. Visserligen blev inte flippandet mer än en extra öl och en herrans massa danssteg på Orgia, men roligt? Definitivt!

När sedan handduken kastades så var det dags för efterfest. Vad jag vet så är efterfest en fest. Inte att behöva sitta själv med öl, ostbågar, gott och blandat samt toblerone. Short-track på TV. Men jag gjorde det bästa av det. Som alltid. Sedan gick jag walk of shame hem från den ena av mina vapendragare. Nästa gång CK, nästa gång!

God Morgon!

Inga kommentarer: