måndag 22 februari 2010

300, 28, ja. Lite så.

Vackra ängel!

Det började på morgonen, för det brukar dagar göra. Även för mig nu när jag blivit gammal. Jobb väntade, tråkigt nog fram till sena kvällen.
Efter att ha gruvat sig för den där förbannade födelsedagen på samma sätt som den, än mer, förbannade nyårsafton som alltid skall firas så visar det sig ofta, gång på gång om jag skall vara ärlig, att det inte är så illa som jag alltid får för mig att det är. För varför är det så illa?

För att jag blir gammal? För Faktiskt Frank, det blir du ändå. Så varför inte ta det för vad det är och slänga dig i snön och göra snöänglar. Eller en snöängel. Eller för den delen skriva Frank i snön i väntan på bussen. Snön ger en så mycket möjligheter.


Sedan stress stress, som jag hatar så myket, för att hinna över bron och jonia Ocquer på "familjen". Bra shit det där. Goda drinkar. Vem vet förresten vad Angostura är? Be samtidigt om att få betala i baren, annars blir det lätt ett par extra när det hamnar på nota.

En legendarisk kväll med Ocquer kan inte förklaras, bara upplevas. Ritz, häcklöpning, snöstorm, wopper-kastning och Stenmarckliknelser är bara stödord för att jag själv skall minnas att det var roligt roligt.

Stenmarck?


Jag återkommer med mera..



Inga kommentarer: