onsdag 24 februari 2010

Philips rakapparat.

och exakt såhär trött var jag

Men gick jag och la mig? Nej, jag vilade huvudet mot ett par jeans istället. Med TVn på högsta volym och en dator som ger ifrån sig ljud så blir det svårt att få kvalitetssömn, ja speciellt när jag inte ens ger mig kvantitetssömn.

Och igår handlade jag tillslut en rakapparat, som fick ligga oanvänd i flera timmar innan jag kom på att jag ville se hur jag såg ut är jag inte såg ut som en skeppsbruten.

Min plan var att jag skulle testa mig fram, men tydligen var all-off växeln den som gällde för dagen, som alltid annars med andra ord.

nu ser jag ut som jag är 12 all over again.

Tankarna rusade till min fars "raka-av-sig-allt-för-första-gången-på-40-år"-ryck. Den gången fyllde han 60, jag är inte ens halvvägs. Nu känner jag mig naken, jag hade vant mig vid de där hårstråna i ansiktet.

Nåväl, de växer tillbaka.

Inga kommentarer: