tisdag 26 februari 2008

Ametist och stark som en björn!

Jag tänkte först bara logga in för att kommentera en sak ang. ametister..
Enligt utsago, hon på stenaffären eller vad man nu kallar den, så kan bara en av 10 bära en Ametist. Givetvis tror jag inte det innebär att stenen är så tung att bara en av 10 rent fysiskt orkar bära den, utan istället innebär det väl något annat.. hmm, uppenbart... men vad kommer jag inte ihåg.

Kommentaren jag tänk fälla var att jag med störta sannorlikhet skulle klara av att bära den. Jag
är inte bara stark, jag är minst lika speciell som en av 10 är. Speciellt min tro på min egen förmåga!
Man kan nog rada upp 100 personer, mig inkluderat, och jag skulle vara den av 100 som har mest förtroende för min kropps förmåga att lösa situationen själv, om man bara låter den...

Låter det normalt, knappast va =)
Men den förmågan är mycket bra... speciellt till att reta gallfeber på mammor!

*oj så STARK!!!














Läste för övrigt lite angående ametister. Stenen sägs skydda mot exempelvis sjukdomar, stress, mardrömmar och negativitet...

Känns som jag inte ens behöver någon sådan sten...
Inga av de nämnda bekymrar mig speciellt... Då tror jag hellre att stenen Diamant skulle lösa ett och annat, förrutom att den är världens hårdaste (något som också passar in på mig) ämne, så sägs den nämnligen motverka fattigdom =)


Nååå... ni kan väl i alla fall skratta åt min brist på humor...


*Smajlgubbe!*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Found ya! Måste ju bara inflika att jag pratat om ametister under många år unge man.. Och haft en under min huvudkudde, remember? ;P / K

GIS-mormor sa...

"Reta gallfeber på mammor" ????? Vilken mamma är det du har retat gallfeber på? Det var i alla fall länge sedan du retade gallfeber på mig. Kram!

Anonym sa...

he he he.. kul å läsa din blog Frank.
Du är dig lik... saknar min kompis.

Mvh Magnus

Anonym sa...

Nu är det tredje gången jag läser det här inlägget, uppdatera nu för i...