tisdag 29 maj 2007

Semestertider närmar sig

Hmm... vad skall man ta sig till på sin, med hårt arbete, välförtjänta semester. Givetvis vet jag minst av alla vad jag själv skall göra. Var till och med så att min chef fick ge mig veckor som var över för att jag skulle ha någon semester alls. Två veckor i juni och en i aug fick det bli. Men redan efter ett par veckor började jag försöka minska ner min semester i juni med en vecka... Alla perngar var nämligen slut, och jag hade inget inplanerat =) bra va... så typiskt mig så att det nästan är läskigt. Men men, det jag nu kommit fram till att jag skall göra är;
Göra om vardagsrummet, ny soffa, tv-bänk och vitrinskåp (efter det får jag se hur mycket plats och pengar som finns kvar). Även måla om fondväggen från rött till brunt...

När det sedan e klart så e det dags att slipa och måla köksluckor... och kanske lite väggar i köket. Andra planer jag har är att fixa i badrummet... men det är inte så stora arbeten, så de planerar jag inte att planera in, utan bara att göra.

Sedan har jag ju uppgången... de e ju min morfars hyreshus jag bor i, och jag kunde inte låta bli att fråga om inte jag fick måla om uppgången... det e nämligen gjort i de andra uppgångarna. Det fick jag. Givetvis göra jag det int egratis. Även om jag faktiskt inte har en aning om va jag kommer att få för det. Mindre hyra kanske... Jag har kommit en bit påväg. Men än är det ganska mycket att göra... men det fixar jag lätt...

Så vad tror ni. Löser jag allt detta på 1,5 vecka...?

Inga kommentarer: