lördag 18 oktober 2008

Mpff

Man skulle, utan att ljuga, kunna säga att det skulle behövas lite Mpff just nu.. Just vad Mpff är, och vad jag skall med till, samt vad det skulle vara bra för och vad det skulle tillföra, det kan jag inte svara på. Men trots detta så är det just vad som behövs.

I Idol igår, då var det ingen av de jag såg, vilket visserligen inte var så många, som hade detta. Detta Mpff saknades även där. Och USCH, hur skall en gråtande sak sjunga "end of the road". Rakt av smaklöst och förnedrande. Bra att TV är en apparat med inbyggd avstängningsknapp!

Med, the one and only, Bruce i högtalarna, så sitter jag och försöker slita mig från det jag håller på med. Går inte alls speciellt bra. Visst skulle det sitta bättre om jag, när dagen närmar sig sitt slut, kan säga att jag gjort si och så, ditt och datt. Men det verkar inte bättre än att jag måste ljuga för att komma med en sådan kommentar!


hur kan jag ha missat 2 avsnitt av "the F word"?

Gordon lagar ju mat på söndagar, vilket jag vetat.. men missat.. ganska likt mig. Nästan min grej.

Det som är bra med diskmaskinen är att man kan tillgodoräkna sig den disk som den diskar. Visserligen kan man tycka att det är lite oetiskt att göra detta.. men hey! Vem annars skall kunna tillgodoräkna sig den? Grannen? Tillverkaren? No, I dont think so! Så, nu har jag diskat all disk. Helt själv. Undra vad nästa del av städningen gestaltar sig?

*Blir hallen nästa mål?*

Jag klarade precis en låt till på expert, men inte i den riktiga karriären. Så, det blir att spela om den så fort jag får..!

Nej.. nu fick jag en ovanlig, men numera oftare förekommande Kiruna flashback.. För att inte ljuga och kalla det längtan, så säger jag inte att det är längtan, utan mer en undran hur staden mår, hur den står och vad som sker.

Håll tillgodo. Kiruna kyrka!


Inga kommentarer: