lördag 4 oktober 2008

fjärde oktober

Idag är det den 4/10... idag bildar de fem bokstäverna i mitt namn samma kombination som ena av det namn som  står under dagens datum i almanackan Idag är det min namnsdag. Hur perfekt som helst.. får se hur jag firar det. CK har lovat att ha fest i min ära.

Spelar just nu Guitarr-Hero Aerosmith, till Wii. Det Wii som jag en gång handlade. Som sedan hamnade hos CK´s yngre bror. Som nu då är utlånad til CK himself. Underligt lätta låtar än så länge.. en samling stjärnor, i hopar om 5 är vad vi lyckats med än så länge...

Idag i aftonbladet så stod det om olika bokstavskombinationer som inte användes på nummerplåtar. Några exempel på detta är FET, HOR, XXL. Sedan finns det sådana som är, för mig, obegripligt förbjudna. Allt retar ju någon..

För att inte väcka anstöt säger de.. Jag vet förresten med mig att önskeplåten alltid kommer att vara OND 666. Men det verkar inte bli mycket med det. Undrar också lite när de kommer att ta bort de bokstavskombinationer som är jobbiga för folk att förknippas med...? Ni vet, eller jag vet iaf att när jag fick mitt första internetkonto på skolan, då skulle man ta första bokstaven i förnamnet, första i efternamnet och sista i efternamnet. Lyckliga jag som då fick vara FEG. (FES har jag också varit, reglerna för förkortningarna var andra) ... Visserligen hade jag en kompis som hette MBD så det var väl värre.. Men när tar de bort sådant, om det nu än finns kvar. 

Så, nu vet jag inte vad jag skall skriva mera. Där jag jobbar nu heter jag FHE, så livet är en dans på rosor och jag har inget att klaga på.. mer än att jag visar dumma tecken på slöhet. Men slöhet skall med disciplin fördrivas...

Inga kommentarer: