torsdag 22 maj 2008

dag utan mål...

Dags att ta sig ut i världen, eller tja.. jag skall om inte annat börja min dag. När klockan är halv 4 så är det ju verkligen dags, visst? Tror att jag skall ta mig en runda med Inlines på fötterna.
Eftersom jag inte riktigt kan gå utan att få ont under höger fot så är det inte riktigt aktuellt att springa. Men hey! Det är ju 51 veckor kvar tills nästa varv. 1 vecka kvar tills dess att man kan anmäla sig. Tills dess vet jag om jag skall springa, och vilket som är mitt mål för året.

Inline-dags!

***

Vilken dag!! Oj oj oj.. varmt, vindstilla (iaf där jag var).
Åkte upp med mina halvslitna Inlines förbi flunsåsparken och upp till samma ställe som jag hittade när jag första gången var ute och sprang.
*kollar upp när det var*
16/3 var det tydligen...
Jag där och reklekterade lite. Med tanke på att det gått 2 månader sedan jag senast stod där och mindes hur trött jag var senast jag var där. Hur det faktiskt var första gången på 6 år som jag sprang då. Sedan dess har det ju iaf blivit ca 7-8 ggr till med Gbg-varvet som tillfälligt slutmål.

Solen lyste och var faktiskt väl varm ibland.


*Utsikt till vänster och till höger, i mitten ligger en väl långhårig människa...*

Känns som om jag har saker att göra idag med, men att jag inte gör dem. Har förresten blivit bättre på att handla mat, men vad gör det när jag ständigt glömmer att göra något av den. Dags att rensa bort saker som jag missat att lägga i frysen och som fått en annan färg. blä blä!

Tänk om man skulle ta sig ut och springa lite. Det vore skönt tror jag, kanske skall jag handla något att bära vatten i först.. så att jag inte dör, risken finns annars!

*Backaplan here i come!*

Så, back home..
Hittade lite av värde.. bra att kunna ha med sig vattenflaskor på vägen, så nu kan jag det. Obra att dö av törst. Kan ta med mig en flaska på ena armen och 4 runt midjan om jag skulle vilja det. Hur töntigt det nu än må se ut.. :-)

sitter och funderar på om min fot överlever en löparrunda.. eller om jag skall vänta tills det inte gör ont att gå.. hmm.. tja, den som lever får se. Skall oavsett smälta maten en timme till eller så.

Det var allt för idag.. tjao!!

1 kommentar:

GIS-mormor sa...

Öööh Hijo! Blogga lite långsammar så jag hänger med!