söndag 18 juli 2010

en månad, nästan

Som sagt, snart en månad sedan. Tiden går fort, oavsett om man gör något eller inte. Det var måndag nyss, om ett par timmar är det den första dagen på veckan igen. Låter man saker förfalla, då är det precis vad som händer. Det gäller visst även en lägenhet, igen.

Jag har en katt i knät, som kurrar, det gör han bättre än mig, dessutom har han päls. Yes, I know, I dont make sence.

Förmågan att uttrycka mig är lite som bortblåst och viljan att göra densamma är typ hack i häl bakom. Själv sitter jag i min soffa och undrar var dagen har tagit vägen. För när det är mörkt och man bara har datorskärmen som lampa, då vet man att det är natten. Eller?

Min oförmåga att knyta mina egna armband runt min handled har gjort att jag inte kan spela gitarr, inte för att jag kunde det innan, men nu har jag sår på fingrarna. Alla kan slinta, visst?

Det var en film på tv nyss, jag såg den, jag som är kass på sådan, att se på film. Falskt Alibi hette den, bra var den, med en twist. I just love twist.

När jag spontant skulle handla ett SuperMeal igår, så tyckte jag att det var lite dyrt, tills jag insåg att mitt snabba och tillfälligtvis otydliga prat hade fått damen i luckan att tro att jag skulle ha två stycken. Min vana trogen levde jag med mitt misstag och skrattade åt detta faktum. Så jag hade kvällsmat i form av strips, frukost i form av en hamburgare och sedan även lunch. Givetvis även då en hamburgare. Tyvärr blir dricka avslagen om man inte har dem i flaska eller burk. De kommer nog stå i det där kylskåpet i många dagar till.

Jag hittar filmer jag vill se, Whip It. Plus en hel del till. De har alla en gemensam nämnare.

Jag är uttryckslös idag, så jag avslutar, lite som en med gitarr, med orden "jag får liksom ingen ordning"

Tjoho

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det Ellen som är den gemensamma nämnaren? / k

Frank sa...

Något sådant.