fredag 28 december 2007

Sprang på 7 år yngre mig...



Det var ett tag sedan jag satt och surfade runt på internet, utan något som helst att göra. När det inträffar så händer det ju att man börjar googla namn... Och får att göra en lång historia kort så:

År 2000 var jag med BK Winter på JSM i boxning i sundsvall. Gick sådär, mötte en väl rutinerad Babacar Kamara och förlorade med 12-3. Jag slutade med boxningen våren 2001 p.g.a. div. saker, men framförallt för att lumpen höll mig borta. Nåväl, så 2006 i juli satt jag på bussen hem från stan, hade precis vandrat omkring i göteborg med min äldre bror som var här för gothia cups räkning. Lyssnade som vanligt på radio. Vid lilla bommen hörde jag på sporten om att en viss Babacar Kamara boxats EM i boxning. Min första åtgärd var att skicka sms till min gamla tränare, Pekka Johansson, och meddelade detta. Fick svar att det var ju kul =)

Varje gång som jag googlat mitt eget namn, i brist på annat, så har jag sett Babacars namn dyka upp, resultatet från AIKs (hans klubb) finns på nätet. Av en slump, för några veckor sedan, så tryckte jag även på bilder på google, efter att ha googlat Babacars namn...

Hyffsat förvånad när jag då såg att jag själv var med (eller iaf en yngre kopia av mig) på bild från prispallen. Nu blev historien kanske inte så kort, men hur som helst... jag hittade iaf ovanstående bild på mig själv ca. 7 år efter att de är taget. Internet är kul =)

Inga kommentarer: